Gruodžio 16d. Šeštadienis

Ar žinote, kad…yra akinių lęšiai, skirti vairavimui!

2012 Rugsėjo 12d.
Peržiūrų skaičius: 71724
Ar žinote, kad…yra akinių lęšiai, skirti vairavimui!

Šiais laikais sunku įsivaizduoti gyvenimą be automobilio. Automobilių skaičius Lietuvoje nuolat didėja. Pagal valstybės įmonės „Regitra“ 2010 m. duomenis automobilių skaičius Lietuvoje siekė net 1954 592, o prieš penkerius metus jis buvo 1658 068.

Vairavimas – sudėtinga veikla, kuri reikalauja iš vairuotojo ypatingo dėmesio, atminties, susikaupimo. Vairuotojas turi gerai orientuotis eismo aplinkoje ir pritaikyti savo vairavimo įgūdžius prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, teisingai įvertinti atstumus, gerai žinoti eismo ženklus, pažinti šviesoforo spalvas ir tuo pačiu sekti automobilio prietaisų parodymus, turėti galimybę atsiliepti į telefono skambučius, pažiūrėti į žemėlapį, o dar kartais tenka sudrausminti automobilyje sėdinčius vaikus ir t.t. Tai tik maža dalis veiksmų iš daugelio, kuriuos dažniausiai atlieka vairuotojai.

Geras regėjimo aštrumas yra viena  pagrindinių saugaus vairavimo sąlygų. Vairuotojo pažymėjimui gauti gydytojas oftalmologas nustato regėjimo aštrumą, regėjimo lauką, regėjimą prieblandoje bei progresuojančias akių ligas. Geras matymas yra ne tik vairuotojo, bet ir visų kitų eismo dalyvių saugumo garantas. Priešingu atveju, galima sulaukti labai skaudžių pasekmių.

Jeigu regėjimo aštrumas nėra pakankamas, tuomet vairuotojas negali tinkamai įvertinti atstumų, vaizdų, kontrasto, kelio ženklų. Visi šie veiksniai neigiamai įtakoja vairuotojo reakciją ir padidina eismo nelaimių riziką. Aišku, kad geras matymas negarantuoja šimtaprocentinio saugumo kelyje, tačiau jo nebuvimas daugelį kartų padidina galimą riziką. Be to vairuotojai dažnai susiduria ne tik su  šviesiu paros metu, bet ir dargana, rūku, prieblanda, naktimi.

Ką išgyvena vairuotojo akys skirtingu paros metu, bei kokie akinių lęšiai labiausiai tinka vairavimui patirtimi dalinasi optikos „Vizija“ optometrininkė Monika Patalauskienė.

Vairavimo lęšiai šviesiu paros metu

Vairavimas  dieną, ypatingas tuo, kad į akį patenka daug šviesos, o tai reiškia, kad akies vyzdys sumažėja  nuo 1,5 mm iki 3,0 mm, priklausomai nuo šviesos intensyvumo. Mažesnis vyzdžio dydis formuoja ryškesnį vaizdą, netgi paslepia nedidelio laipsnio refrakcijos ydą.

Pasitaiko, kad vairuotojas turi nepilnai iškoreguotą regėjimą, o esant ryškiam apšvietimui jis nebesiskundžia prastesniu matymu. Tačiau esant pilnai korekcijai vairuotojams šviesią dieną trukdo tiesioginės saulės šviesos akinimas, šviesos atspindžiai.

Kad apsaugoti akis nuo akinančios saulės šviesos dažniausiai rekomenduojama vairuoti su akiniais nuo saulės arba gamintis tonuotus akinius. Kokybiškų akinių nuo saulės gamintojai visuomet nurodo saulės akinių lęšių kategoriją:

  1. kategorija. Lęšiai yra šviesūs, turintys lengvą atspalvį, todėl akių apsauga nuo saulės šviesos yra nedidelė. Tokie lęšiai praleidžia 43 – 80 proc. šviesos. Nerekomenduojami vairavimui naktį.
  2. kategorija. Akinių lęšiai vidutinio tamsumo. Jie gerai apsaugo nuo neintensyvios saulės miesto alėjose ir gatvėse. Šviesos praleidžia 18 – 43 proc. Nerekomenduojami vairavimui naktį.
  3. kategorija. Šios kategorijos akinių lęšiai turi ryškų tamsinimą, tinka visiems, kurių akys jautrios saulės šviesai. Šviesos praleidžia 8 – 18 proc. Šie akiniai apsaugo nuo didesnio saulės intensyvumo, atsispindinčio nuo vandens ar sniego. Rekomenduojami kasdieniam nešiojimui. Nerekomenduojami vairavimui naktį. Tokios kategorijos lęšiai yra patys populiariausi.
  4. kategorija. Tokie akiniai skirti keliaujantiems tropinėse šalyse ar besiilsintiems saulėtuose paplūdimiuose, kalnuose, slidinėjant. Šviesos praleidžia 3 – 18 proc. Paprastai tokie akiniai turi labai tamsius lęšius, todėl su jais negalima vairuoti.


Unikalūs fotochrominiai lęšiai vairuotojams – „DriveWear“. Dar visai neseniai vairuotojai negalėjo pasinaudoti fotochrominių lęšių teikiamais privalumais vairuojant automobilį, nes šie  nepatamsėdavo. Priekinis mašinos stiklas sulaiko ultravioletinius spindulius, o šie lęšiai tamsėja priklausomai nuo ultravioletinių spindulių kiekio ir nuo natūralaus apšvietimo.

„DriveWear“ lęšiai  - pirmieji poliarizuoti fotochrominiai lęšiai, skirti vairuotojams, kurie tamsėja už automobilio stiklo. Naujieji lęšiai patamsėja automobilio salone, o užtamsėjimo intensyvumas priklauso nuo šviesos intensyvumo. Jie tinkami naudoti bet kokiomis oro sąlygomis, o dienos šviesoje šie lęšiai užtikrina vairuotojui komfortą ir saugumą.

Vairuojant automobilį ūkanotą dieną, lęšių spalva bus gelsvai žalsva. Ši spalva parinkta kaip geriausiai sumažinanti atspindžius,  o šviesos pralaidumas - 35 proc.

Saulėtą diena šie lęšiai įgauna vario spalvą, kuri pašalina šviesos perteklių ir pašalina atspindžius. Tai užtikrina gerą kelio ženklų matymą bei išryškina žalią – raudoną spalvas. Šviesos pralaidumas sumažės iki 21 proc.

Jei su šiais lęšiais būsite lauke saulėtą dieną jų spalva bus tamsiai ruda. Šiomis sąlygomis, šie lęšiai taip pat filtruoja šviesos perteklių ir užtikrina komfortą. O šviesos pralaidumas sumažės iki 12 proc.

Spalvinė šių lęšių charakteristika optimaliai pritaikyta žmogaus akies jautrumui spalvoms ir prisitaiko prie pasikeitusių oro ir kelio sąlygų, tuo pačiu sumažindama padidėjusią akių įtampą.

Didelis šių lęšių privalumas – poliarizuota danga, kuri apsaugo vairuotojo akis nuo trukdančių atspindžių ir blyksnių. „DriveWear“ lęšiai 100 proc. apsaugo nuo UV A ir nuo UVB.
Šie lęšiai neturi būti naudojami vairuojant naktį.

Vairavimo lęšiai esant rūkui, šlapdribai, sutemoms, lietui, taip pat naktį

Lęšiai su „Blue Blocker“ danga. Lęšiai su šia danga turi gana ryškius atspalvius, pagrindinė spalva geltona. „Blue Blocker“ danga paryškina esamą vaizdą, vairuotojui padeda geriau nustatyti atstumą bei apsaugo nuo UV spindulių. „Blue Blocker“ danga yra naudinga esant rūkui, šlapdribai, sutemoms, lietui, visose sudėtingose oro sąlygose, taip pat naktį.
Pagrindinis šių lęšių privalumas vairuotojo matymui -  padidėjęs vaizdo kontrastas ir pašviesėjimo efektas. Ši danga blokuoja mėlyną spalvą bei sumažina spalvinius iškraipymus.

Regėjimo sąlygos, vairavimui tamsiu paros metu

Vairavimas tamsiu paros metu visuomet reikalauja iš vairuotojų ypatingo dėmesio, atsargumo, atidumo, nepriklausomai nuo jo regėjimo. Aiškiam matymui yra būtina šviesa, kuri stimuliuoja matymo procesą. Tam, kad galėtume skirti daiktus savo regėjimo lauke, jie turi būti arba šviesesni arba tamsesni už aplinką. Vairuotojo reakcijos greitis 90 proc. priklauso nuo matymo, o naktinis matymas visuomet yra prastesnis. Vienas iš apsunkintų vairavimo sąlygų – sumažėjęs vaizdo kontrastas. Tuomet akies vyzdys išsiplečia iki 4 – 7 mm. Prie tokio vyzdžio dydžio išryškėja visi regėjimo fokusavimo sistemos trūkumai. Dar vienas nepatogumas – priešais važiuojančio automobilio šviesų akinimas.

Vairuotojai, pagal savo matymą yra skiriami į dvi kategorijas:

  1. Vairuotojai, turintys gerą regėjimą ir jiems nereikalinga korekcija,
  2. Vairuotojai su prastu regėjimu , kuriems yra reikalinga korekcija.

Pirmajai grupei vairuotojų nereikia jokių korekcinių lęšių, nes bet kokio lęšio uždėjimas priešais sveiką akį neduos jokios naudos vairuotojo matymui, netgi priešingai -  gali dar labiau sumažinti vaizdo kontrastą.

Vairuotojams su prastesniu regėjimu, kuriems reikalinga korekcija siūlome rinktis skaidrius lęšius su antirefleksine danga. Ši danga sumažina atspindžius ir padidina į akį patenkančios šviesos kiekį.Tokie lęšiai padidina matymo komfortą ir sumažina akių įtampą. Taip pat galima vairuoti ir su fotochrominiais lęšiais, tačiau jų charakteristikoje būtinai turi būti nurodyta, kad jie turi didelį šviesos pralaidumo koeficientą, neturi jokio likutinio atspalvio, yra su antirefleksine danga.

Keletas patarimų vairuotojams dėl saugesnio vairavimo nakties metu

  • Reguliariai tikrinkitės regą ir visuomet nešiokite tik pagal Jūsų receptą pagamintus akinius ar kontaktinius lęšius;
  • Akinių lęšiai, automobilio langas, lempos – jie visada turi būti švarūs;
  • Vairuojant būtinai naudokitės šoniniais veidrodėliais;
  • Šiek tiek palenkite galvą žemyn ir į dešinę kai pamatote priartėjantį priešais atvažiuojantį automobilį. Taip laikykite galvą kol šis automobilis pravažiuos (taip sumažinsite apakinimo šviesomis efektą). Tokioje padėtyje kaip ir ankščiau matysite atvažiuojantį automobilį periferiniu matymu, tačiau akinanti šviesa mažiau erzins, nes ji pateks į mažiau jautrią akinimui tinklainės dalį.
  • Venkite vairavimo dideliu greičiu ir sumažinkite greitį esant blogam kelio matomumui;
  • Turėkite automobilyje atsarginę porą akinių;
  • Nevairuokite automobilio su akiniais nuo saulės, nes jie sumažina į akį patenkančios šviesos kiekį;
  • Vairuojant naktį, naudokitės akiniais su skaidriais akinių lęšiais, turinčiais antirefleksinę (atspindžius mažinančią) dangą;
  • Jei Jūsų kelionė tolima – reguliariai darykite stovėjimo aikštelėse pertraukėles. Pasimėgaukite kava ir tuo pačiu palaikyti reikiamą budrumą kelyje.

NAUJIENA! Pažangiausia akių diagnostikos įranga jau BIOFIRST klinikoje!

NAUJIENA! Pažangiausia akių diagnostikos įranga jau BIOFIRST klinikoje!

Regėjimas – svarbiausias mūsų jutimas, jungiantis mus su išoriniu pasauliu. Biofirst klinika akių ligų prevencijai ir gydymui skiria labai didelį dėmesį ir pirmieji Lietuvoje įsigijo moderniausią Japonų gamintojo Topcon kombinuotą...


Kaip padėti kompiuterio nuvargintoms akims?

Kaip padėti kompiuterio nuvargintoms akims?

Didžiausiu XX-ojo amžiaus technologiniu stebuklu kompiuteriu šiandien daugiau ar mažiau naudojasi kone kiekvienas. Nepaisant to, jog kompiuteris daugeliu atvejų gyvenimą daro patogesnį, jis ne vienam padovanoja ir aibę įvairių sveikatos sutrikimų....


Glaukoma ir kava

Glaukoma ir kava

Tiriant 75.000 moterų ligos istorijas,nustatytas ryšys tarp kavos gėrimo ir eksfoliacinės glaukomos. Moterys ,naudojančios 500 mg kofeino ar daugiau per dieną (1 puodelyje kavos yra apie 150 mg kofeino) dažniau sirgo eksfoliacine glaukoma EG (P...


Pavojingos akių ligos

Pavojingos akių ligos

Vis daugiau žmonių skundžiasi silpstančiu regėjimu. Nuolatinis darbas kompiuteriu, ilgai žiūrimas televizorius, kompiuteriniai žaidimai išvargina akis, tad kai kuriems ne tik sunku skaityti, bet ir vairuoti automobilį, įžiūrėti daiktus. Gydytojai...


Kontaktinių lęšių tirpalas: ką reikia žinoti?

Kontaktinių lęšių tirpalas: ką reikia žinoti?

Populiarėjant kontaktiniams lęšiams, dažnai diskutuojama, kokie – vienadieniai ar ilgesniam nešiojimui pritaikyti lęšiai – sveikiausi akims. Tuo tarpu kontaktinių lęšių priežiūros priemonės lieka antrame plane. Apie tai, kuo skiriasi...


Kaip apsaugoti akis nuo dirbtinės šviesos pavojų?

Kaip apsaugoti akis nuo dirbtinės šviesos pavojų?

Geriausia ir sveikiausia šviesa akims yra natūrali dienos. Siekdami išvengti dirbtinio apšvietimo, turėtume gyventi pagal saulę: keltis, kai ji teka, gultis, kai leidžiasi. Tačiau XXI amžiaus žmogui tai yra neįmanoma misija. Mokslas, darbas, visas...


Gydytoja oftalmologė apie tai, kaip saugoti ir stiprinti vaikų akis

Gydytoja oftalmologė apie tai, kaip saugoti ir stiprinti vaikų akis

Anksčiau vaikų akis labiausiai gadindavo ilgas televizoriaus žiūrėjimas. Dabar prie to prisidėjo ir kompiuteris. Apie tai, kas dar kenkia vaikų akims ir ką daryti tėvams, kad vaikų regėjimo kokybė būtų išsaugota, pasakoja Medicinos diagnostikos ir...


Akys ir mityba: ar gali maistas kenkti akims?

Akys ir mityba: ar gali maistas kenkti akims?

Apie maistą pastaruoju metu kalbama iš tiesų daug. Ir ne be reikalo, nes mitybos įtaka sveikatai didžiulė. „Žmogus yra tai, ką jis valgo“, – pasakė žymus filosofas Liudvikas Fojerbachas. Taigi netinkama mityba sutrikdo daugelį...


Kam reikalingi akių lašai su riebalais?

Kam reikalingi akių lašai su riebalais?

Nesuklysime sakydami, kad sausų akių liga gana gerai žinoma. Vieni tiesiog apie ją girdėjo, kiti – susidūrė ir asmeniškai. Jausdami akių perštėjimą, niežėjimą ar paraudimą, pacientai skuba į vaistinę, kurioje renkasi drėkinamuosius akių...


Nuo glaukomos saugos kontaktiniai lęšiai

Nuo glaukomos saugos kontaktiniai lęšiai

Itin išpopuliarėję kontaktiniai lęšiai netrukus padės ne tik prastai matantiems žmonėms, bet ir sergantiems glaukoma. JAV mokslininkai išrado kontaktinius lęšius, turinčius sidabro nanodalelių, kurios nuolat registruoja akispūdį ir prireikus...


Kaip akims gali padėti hialurono rūgštis?

Kaip akims gali padėti hialurono rūgštis?

Pavargau kiekvieną rytą keltis užtinusiomis akimis. Akys paraudusios, ašaroja net rytais, nors atrodytų, kad per naktį turėtų pailsėti, juk nei kompiuterio, nei televizoriaus nežiūrėjau. Maniau, kad tai laikina, bet kuo toliau, tuo įvairiausių...


Ką daryti, jei akys ašaroja, o taip norisi į gamtą?

Ką daryti, jei akys ašaroja, o taip norisi į gamtą?

Akys – ideali vieta alerginėms reakcijoms vystytis, nes į akis labai lengva patekti alergenams, kurie sklando ore. Alergija – tai neadekvatus organizmo atsakas į kokį nors dirgiklį, kuris šiaip nėra pavojingas. Pavasarį tokiu dirgikliu...


Gydytojai: lietuviai per retai tikrinasi akis

Gydytojai: lietuviai per retai tikrinasi akis

Tyrimas atskleidė, kad lietuviai itin mažai dėmesio skiria akių ligų profilaktikai, o nusilpus regėjimui jį stiprinti bando patys, nepasikonsultavę su specialistais. Gydytojai įspėja, kad silpstantis regėjimas gali reikšti ne tik tai, kad reikia...


Katarakta - tai tokia liga, kai "velka akis"

Katarakta - tai tokia liga, kai "velka akis"

Katarakta - tokia akių liga, kai lęšiukas pamažu netenka skaidrumo ir atsiranda drumsčių, trukdančių gerai matyti. Tai - viena aklumo priežasčių. Tikslios ligos susiformavimo priežastys nėra aiškios, tačiau manoma, jog tai - medžiagų apykaitos...


Šildymo sezono metu labiau kenčia akys

Šildymo sezono metu labiau kenčia akys

"Mano akys bijo šviesos, nuolat ašaroja ir niežti - ir vėjuotą dieną lauke, ir ilgiau pasėdėjus prie kompiute­rio. Tai vargina, bet kreiptis į gydytojus nėra laiko", - skundžiasi 34 metų rinkodaros specialistė Rasa. Tokie skundai...


Vasaros pavojus akims gali padėti įveikti nanotechnologijos

Vasaros pavojus akims gali padėti įveikti nanotechnologijos

XXI amžiuje mokslas skverbiasi gilyn į ląstelę, kuriamos technologijos, metodai, vaistai, kurie kuo tiksliau atitiktų gamtos, žmogaus organizmo procesus. Todėl ir žodis „nano“ šiandien nėra neįprastas ar retas. Nanotechnologijos...


Kiekvienas žmogus privalėtų bent kartą per metus apsilankyti pas akių gydytoją

Kiekvienas žmogus privalėtų bent kartą per metus apsilankyti pas akių gydytoją

Kovo 12-ąją minima pasaulinė glaukomos diena. Glaukoma – lėtinė akių liga, kurios laiku nediagnozavus ir nepradėjus gydyti, galima apakti. Apakimas glaukomos atveju yra neišgydomas, nes liga pažeidžia regos nervą ir tinklainės nervines...


Natūralūs akių lašai: ar jų būna, kokie jie?

Natūralūs akių lašai: ar jų būna, kokie jie?

Pastaruoju metu vis daugiau žmonių susidomi tuo, ką valgo, geria, kokias priemones naudoja buityje, ir vis daugiau mūsų atsigręžia į gamtą, tampa natūralumo šalininkais. Kalbant apie maistą, aiškinti, kas yra natūralu, nereikia. Savaime...


Po akių operacijos – į šaudymo pratybas

Po akių operacijos – į šaudymo pratybas

Mantas (26) akinius įsigijo vos sulaukęs pilnametystės. Dažnas abiturientas išgyvena nemenką stresą, o vaikinui dar ir akys pasilpo. Ir štai jau aštuonerius metus Mantas su akiniais nesiskiria. Nors tai labai trukdo tarnaujant karinėse oro...


Kai didžiausia svajonė prie vairo įprastus pakeisti saulės akiniais...

Kai didžiausia svajonė prie vairo įprastus pakeisti saulės akiniais...

Studentė Kristina (24) su akiniais jaučiasi tarsi nesava. Deja, jaunai moteriai juos tenka nešioti kasdien jau daugiau nei dešimtmetį. Laimingo atsitiktinumo dėka, laimėjusi Medicinos diagnostikos ir gydymo centro skelbtą konkursą, Kristina gavo...


www.gentleday.lt

www.gentleday.lt

Gentle Day® - aukščiausios kokybės higieniniai įklotai.
www.ozoklinika.com

www.ozoklinika.com

Implantacija, protezavimas, gydymas, balinimas, burnos higiena
Modifast

Modifast

Baltyminiai produktai svoriui mesti
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti MANOSVEIKATA.LT savaitraštį!

TLK kodų paieška

Galimi kodai: nuo A00.0 iki Z99.9

Raduseliai Raduseliai Raduseliai Raduseliai Raduseliai