Mollers

Greito maisto kultūra verčia be reikalo skubėti

Greito maisto kultūra verčia žmones gyventi paskubomis, ieškant kuo greitesnio pasitenkinimo, teigia mokslininkai.

Greito maisto bendrovių firminių ženklų paveikti žmonės tampa vis nekantresni, praranda akstiną taupyti pinigus, rodo tyrimas.

Anot tyrimo, savanoriai, kuriems ekrane „McDonald’s” logotipas parodytas taip trumpai, kad jie net nespėjo jo atpažinti, vis tiek buvo paveikti. Kiekvieną kartą, kai žmogus pamato logotipą, tai turi trumpalaikį pasąmoninį poveikį, o jei tai tęsiasi nuolat, gali pakeisti žmogaus elgesį ir versti jį skubėti net tuomet, kai tai nėra būtina.

Kanados mokslininkai stebėjo 57 savanorių elgesį. Kai kuriems iš jų buvo parodyti šeši greitojo maisto tinklų, tokių kaip „McDonald’s” ar „KFC” logotipai. Prieš parodant logotipus ir po to taip pat buvo matuojama, kaip greitai tyrimo dalyviai perskaito 320 žodžių tekstą. Nustatyta, kad pamatę logotipus žmonės skaito greičiau, rašo telegraph.co.uk.

Kito eksperimento metu savanorių buvo klausiama, ar jie norėtų iš karto gauti mažesnę pinigų sumą, ar didesnę po savaitės. Paaiškėjo, kad logotipus pamatę žmonės buvo labiau linkę ieškoti greitos naudos.

„Greitasis maistas reprezentuoja efektyvų laiko naudojimą ir greitą pasitenkinimą. Problema ta, kad susidūręs su greituoju maistu, žmogus pajunta poreikį taupyti laiką net ir tuomet, kai laikas nėra reikšmingas veiksnys”, – teigė tyrimui vadovavęs Toronto universiteto profesorius Chen-Bo Zhongas.

„Kai sėdžiu greito maisto restorane, pastebiu, kad didžiuliu greičiu ryju savo mėsainį net ir tuomet, kai niekur neskubu”, – pastebėjo mokslininkas.

Tyrimas netrukus bus paskelbtas žurnale „Psychological Science”.

Ranigast sos

TAIP PAT SKAITYKITE