Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos
Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos.
Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo mažiausia. Tačiau mokslininkai pastebi, kad gautieji rezultatai nebūtinai reiškia, kad B grupės vitaminų papildų vartojimas atitolins protinių sugebėjimų nykimą.
"Reikia atlikti daugiau tyrimų, kad padarytume išvadą dėl vitamino B12 papildų vaidmens tokioms degeneratyvinėms centrinės nervų sistemos ligoms kaip Alzheimerio liga", - sako vienas tyrimo autorių dr. Babak Hooshmand iš Stokholmo Karolinska instituto. Tyrimo ataskaitą paskelbė Amerikos neurologų akademijos žurnalas "Neurology", praneša "Reuters Health".
Tačiau mokslininkas pridūrė, kad daug pagyvenusių žmonių patiria vitamino B12 nepakankamumą, tad tyrimo rezultatai gali būti svarbūs.
Mokslininkai tyrimui panaudojo 271 pagyvenusio suomio be senatvinės silpnaprotystės požymių kraujo mėginius. Pradedant tyrimą, stebimiems asmenims buvo nuo 65 iki 79 metų, o maždaug po septynerių metų Alzheimerio liga nustatyta 17 tiriamųjų (arba 6 procentams).
Nustatyta, kad tikimybė susirgti Alzheimerio liga mažiausia buvo tiems, kurių kraujyje buvo mažiausia homocisteino – amino rūgšties, siejamos su protinių galių nykimu, insultu ir širdies ligomis.
B grupės vitaminai mažina homocisteino kiekį kraujyje, todėl jie domina mokslininkus kaip pigi ir saugi gydymo priemonė.
Šį rudenį britų mokslininkai pranešė nustatę, kad kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus, taip atitolinant atminties blogėjimą ir senatvinės silpnaprotystės vystymąsi.
Oksfordo universiteto mokslininkai atliko iki šiol didžiausią tyrimą apie B grupės vitaminų poveikį lengvam kognityviniam sutrikimui, kuris laikomas viena svarbiausių Alzheimerio ligos ir kitų demencijos formų priežastimi.
Lengvas kognityvinis sutrikimas (LKS) būdingas 16 procentų žmonių, kuriems per 70 metų. Jiems sutrinka atmintis, kalba ir kitos protinės funkcijos.
Paprastai LKS neturi įtakos kasdieniniam gyvenimui, tačiau maždaug pusei žmonių, kuriems nustatytas LKS, per penkeris metus išsivysto žymiai sunkesnė Alzheimerio liga. Ja sergant, nyksta žmogaus smegenys, ir to proceso sustabdyti neįmanoma.
Straipsniai
Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi
Kad žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys naudingos širdžiai ir kraujagyslių sistemai, girdėjome visi. Tačiau ar žinome, kad jos gali lemti vaiko IQ, jo gebėjimą koncentruoti dėmesį ir sklandžiai kalbėti?
Žuvų taukai – nuo visų ligų
Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...
Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų
Senai žinoma, kad vitaminas D stiprina kaulus. Naujausi tyrimai parodė, kad šis vitaminas gali padėti išvengti itin klastingų ir sunkių ligų – vėžio ar cukrinio diabeto. Apie vitaminą D medikai diskutuoja mokslinėje - praktinėje...
B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką
Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį. Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti...
Maisto papildai taupiesiems
Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...
B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę
Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...
Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite
Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...
Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę
Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...
Grožio vitaminų terapija
Skubus, prisotintas veiklos gyvenimo būdas, nuolat lydimas stresų ir nevisavertės mitybos, o to padarinius greičiausiai parodo nagų, plaukų ir odos būklė. Ir tada įprastų priežiūros ir grožio procedūrų dažniausiai nepakanka – dabar pravers...
Kuo svarbus vitaminas D?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...
Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo
Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai. Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę...
Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....
Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę
Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...
Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?
Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...
Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę
Vitaminai ir kalcio maisto papildai gali sumažinti riziką susirgti krūties vėžiu, paskelbta metiniame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos susirinkime. "Tai nėra betarpiškas poveikis. Nėra taip, kad šiandien išgeriate vitaminų, o rytoj sumažėja...

