Gegužės 30d. Trečiadienis

Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcio maisto papildai gali sumažinti riziką susirgti krūties vėžiu, paskelbta metiniame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos susirinkime.

"Tai nėra betarpiškas poveikis. Nėra taip, kad šiandien išgeriate vitaminų, o rytoj sumažėja rizika susirgti krūties vėžiu. Iš tiesų mes pastebėjome ilgalaikį poveikį sumažinant susirgimų krūties vėžiu", teigia dr. Jaime Matta iš Puerto Riko Ponco medicinos mokyklos.

Pasak dr. J. Matta, tyrimais nustatyta, kad kalcio papildai sustiprina DNR gebėjimą pasitaisyti, o tai yra sudėtingas biologinis procesas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 200 proteinų ir kuriam sutrikus atsiranda mutacijų ir galima susirgti vėžiu.

Tyrime dalyvavo 268 krūties vėžiu sirgusios moterys, o kontrolinėje grupėje buvo 457 sveikos moterys. Tikimybė susirgti krūties vėžiu buvo didesnė toms moterims, kurios buvo vyresnės, jų šeimoje pasitaikė tokių susirgimų, nebuvo maitinusios krūtimi ir kurių DNR gebėjimas pasitaisyti buvo silpnesnis.

Tyrime vitaminus vartojusioms moterims tikimybė susirgti krūties vėžiu sumažėjo 30 procentų, o vartojusioms kalcio maisto papildų – 40 procentų, praneša sciencedaily.com.

Įvertinus tiriamųjų DNR gebėjimą pasitaisyti, kalcio papildai įvertinti kaip neturintys poveikio krūties vėžiui, tačiau vitaminų vartojimo ir krūties vėžio tikimybės sumažėjimo ryšys išliko.

"Mes nekalbame apie itin dideles tokių vitaminų ir kalcio papildų dozes, ir tai laikome viena galimybių sumažinti šio susirgimo rizką", sako dr. J. Matta.

Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...


Vaistai nuo nuovargio

Vaistai nuo nuovargio

Praėjus linksmoms ir ilgoms šventėms, dažnai pajuntamas nuovargis. Dažniausios nuolatinio nuovargio priežastys yra nervinė įtampa, ligos, stresas, avitaminozė, bemiegės naktys. Nugalėkite nuovargį ir liūdesį pasinaudodami liaudies medicinos...


B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...


Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...


Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...


Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...


Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...


Maisto papildai taupiesiems

Maisto papildai taupiesiems

Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...


B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį. Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti...


Kuo svarbus vitaminas D?

Kuo svarbus vitaminas D?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...


Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....


Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...


Grožio vitaminų terapija

Grožio vitaminų terapija

Skubus, prisotintas veiklos gyvenimo būdas, nuolat lydimas stresų ir nevisavertės mitybos, o to padarinius greičiausiai parodo nagų, plaukų ir odos būklė. Ir tada įprastų priežiūros ir grožio procedūrų dažniausiai nepakanka – dabar pravers...


Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC. Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos...


Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai. Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę...


APKLAUSA

Ar stengiatės maitintis sveikai?





www.sveikatossala.lt

www.sveikatossala.lt

Nes gyvenimo kokybė slypi stubure...
Tikras Baltijos gintaras

Tikras Baltijos gintaras

Elektroninė Baltijos gintaro parduotuvė
Sostinės diagnostika

Sostinės diagnostika

Laboratoriniai tyrimai, gydytojų konsultacijos
Jadvygos žolės

Jadvygos žolės

Vaistažolės, arbatos, prieskoniai, žolelių mišiniai, nuovirai.
Medicus dentum

Medicus dentum

Dantų balinimas, estetinis plombavimas ir protezavimas.
Gydymas judesiu

Gydymas judesiu

Individuali kineziterapija, reabilitacija, gydomasis masažas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti MANOSVEIKATA.LT savaitraštį!

TLK kodų paieška

Galimi kodai: nuo A00.0 iki Z99.9

Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas