Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo
Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai.
Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę tikimybę patirti smegenų sunykimą.
Oksfordo universiteto mokslininkų tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas "Neurology". Penkis metus buvo stebimi 107 iš pažiūros sveiki savanoriai.
Kai kurie tyrimai nustatė, du iš penkių žmonių patiria vitamino B12 nepakankamumą. Ši problema net dar labiau paplitusi tarp senyvų žmonių, praneša BBC.
Oksfordo universiteto tyrimas apėmė 61-87 metų žmones, kurie buvo suskirstyti į tris grupes pagal vitamino B12 kiekį jų organizme.
Net mažiausiai vitamino B12 turėjusių žmonių grupėje jo kiekiai viršijo ribą, kurią mokslininkai paprastai laiko riba vitamino B12 nepakankamumui apibrėžti. Tačiau net ir tokios grupės nariams per penkis metus buvo didesnė tikimybė, kad pasireikš smegenų sunykimo požymių.
Prof. David Smith, kuris vadovauja Oksfordo universitete atliekamam atminties ir senėjimo ryšio tyrimui, sako, jog tyrimas išplečia mokslininkų suvokimą apie vitamino B poveikį smegenims – smegenų nykimas žmogui senstant iš dalies gali būti apspręstas to, ką žmogus valgo.
Jis dabar numato tirti, ar vitamino B vartojimas gali sulėtinti smegenų sunykimą.
Dr. Susanne Sorensen, dirbanti nevyriausybinėje Alzheimerio ligos draugijoje, nurodo, kad smegenų sunykimas paprastai siejamas su senatvine silpnaprotyste.
Pasak jos, kadangi vitaminą B galima vartoti kaip maisto papildą, senyviems žmonėms būtų naudinga nustatyti jo kiekį organizme atliekant bendrąjį jų sveikatos įvertinimą.
Straipsniai
B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę
Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...
Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos
Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...
Vaistai nuo nuovargio
Praėjus linksmoms ir ilgoms šventėms, dažnai pajuntamas nuovargis. Dažniausios nuolatinio nuovargio priežastys yra nervinė įtampa, ligos, stresas, avitaminozė, bemiegės naktys. Nugalėkite nuovargį ir liūdesį pasinaudodami liaudies medicinos...
Žuvų taukai – nuo visų ligų
Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...
Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę
Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...
Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu
JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC. Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos...
Grožio vitaminų terapija
Skubus, prisotintas veiklos gyvenimo būdas, nuolat lydimas stresų ir nevisavertės mitybos, o to padarinius greičiausiai parodo nagų, plaukų ir odos būklė. Ir tada įprastų priežiūros ir grožio procedūrų dažniausiai nepakanka – dabar pravers...
Kuo svarbus vitaminas D?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...
Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite
Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...
B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką
Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį. Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti...
Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę
Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...
Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui
Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...
Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....
Maisto papildai taupiesiems
Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...
Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų
Senai žinoma, kad vitaminas D stiprina kaulus. Naujausi tyrimai parodė, kad šis vitaminas gali padėti išvengti itin klastingų ir sunkių ligų – vėžio ar cukrinio diabeto. Apie vitaminą D medikai diskutuoja mokslinėje - praktinėje...

