Gegužės 30d. Trečiadienis

Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi

Kad žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys naudingos širdžiai ir kraujagyslių sistemai, girdėjome visi. Tačiau ar žinome, kad jos gali lemti vaiko IQ, jo gebėjimą koncentruoti dėmesį ir sklandžiai kalbėti?

Mūsų mamos, girdžiusios mus visą vaikystę žuvų taukais, žinojo, ką daro – nors tuo metu apie mokslinius tyrimus šia tema nebuvo kalbama, tačiau intuicija joms kuždėjo, kad elgiasi teisingai. Tiesa, tuo metu labiau buvo akcentuojama, kad žuvų taukai stiprina imunitetą ir gelbsti nuo peršalimo ligų. Tačiau pastarąjį dešimtmetį atlikti moksliniai tyrimai atskleidė ir daugiau privalumų.

Pasirodo, žuvų taukuose esančios omega-3 riebalų rūgštys tiesiog būtinos vaiko vystymuisi ir augimui nuo pat gyvybės užsimezgimo motinos įsčiose. Pasaulio sveikatos organizacija pataria nėščiosioms ir žindyvėms per dieną vartoti ne mažiau kaip 2,6 g nesočiųjų riebalų rūgščių embriono arba kūdikio poreikiams patenkinti.

Tyrimai parodė, kad vaikai, kurių motinos vartojo omega-3 riebalų rūgštis, gavo geresnius intelekto testo rezultatus, taip pat buvo geresnis jų psichomotorinis vystymasis, kalbiniai gebėjimai.1

Labai svarbu ir tai, kad šios rūgštys stimuliuoja atmintį ir padeda sutelkti dėmesį.2 Todėl gali tapti efektyvia pagalba auginantiems hiperaktyvius vaikus. Tyrimai parodė, kad hiperaktyvumo sindromą turintys vaikai, vartojantys omega-3 riebalų rūgštis, pasiekė teigiamų rezultatų – pagerėjo jų gebėjimas susikoncentruoti.3

Omega-3 riebalų rūgštys labai svarbios smegenų, nervų sistemos bei akių tinklainės vystymuisi.4
Įkalbėti vaikus gerti papildus su šiomis rūgštimis šiais laikais kur kas lengviau nei mūsų vaikystėje – tai jiems gali tapti ne prievole, o malonumu. Gali, jei pasirinksite naujuosius „Apovit SmartKidz Omega 3” kramtomuosius guminukus.

Tai unikalaus skonio ir tekstūros, minkšti, citrinų skonio guminukai, kurių sudėtyje yra ne tik omega-3 riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A, D ir E. Vitaminai A ir D svarbūs imuninei sistemai. Šių vitaminų trūkumas didina vaikų ir suaugusiųjų viršutinių kvėpavimo takų infekcijos tikimybę. Be to, vitaminas D būtinas kaulams.5
„Apovit SmartKidz Omega 3” skirtas vaikams, norintiems gauti sveikatai naudingą žuvų taukų dienos dozę paprastu ir labai skaniu būdu. Rekomenduojama „Apovit SmartKidz Omega 3“ dienos dozė – 1-2 kramtomieji guminukai. Juos vartoti gali vaikučiai nuo 3 metų amžiaus. Guminukus gali vartoti ir jaunesni vaikai, jei moka kramtyti, ir jų tėveliai, jei nori būti sveiki.

Apovit/013

 



[1] Singh M. Essentials Fatty Acids, DHA and Human Brain. Indian J. Pediatr 2005; 72(3); 239-242.
[2] J. Bryan, D. Hugher, E. Calvaresi, Jan-Willem van Klinken. Nutrients for Cognitive Development in School-aged Children. International Life Sciences Institute, “Nutrition Reviews”. 2004, pp. 295-306(12)
[3] Richardson A.J., Montgomery P. The Oxford Durham Study a randomized, controlled trial of dietary supplementation with fatty acids in children with developmental coordinationdisorder. Pediatrics 2005 May; 115(5); 1360-6.
[4] Hadders-Algra M., Bouwstra H., van Goor S.A., jck-Brouwer D. A., Muskiet F.A. Prenatal and early postnatal fatty acidstatus and neurodevelopmental outcome. J. Perinat Med 2007, 35 Suppl 1 S28-S34.
[5] Ginde et al. Association between serum 25-hydroxyvitamin D level and upper respiratory tract infection in the third national health and nutrition examination survey. Arch Intern Med 2009; 169(4); 384-390.

 

nycomed

B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...


Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC. Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos...


Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...


Kuo svarbus vitaminas D?

Kuo svarbus vitaminas D?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...


Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...


Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...


Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...


Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...


Vaistai nuo nuovargio

Vaistai nuo nuovargio

Praėjus linksmoms ir ilgoms šventėms, dažnai pajuntamas nuovargis. Dažniausios nuolatinio nuovargio priežastys yra nervinė įtampa, ligos, stresas, avitaminozė, bemiegės naktys. Nugalėkite nuovargį ir liūdesį pasinaudodami liaudies medicinos...


Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...


Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų

Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų

Senai žinoma, kad vitaminas D stiprina kaulus. Naujausi tyrimai parodė, kad šis vitaminas gali padėti išvengti itin klastingų ir sunkių ligų – vėžio ar cukrinio diabeto. Apie vitaminą D medikai diskutuoja mokslinėje - praktinėje...


Maisto papildai taupiesiems

Maisto papildai taupiesiems

Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...


B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį. Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti...


Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcio maisto papildai gali sumažinti riziką susirgti krūties vėžiu, paskelbta metiniame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos susirinkime. "Tai nėra betarpiškas poveikis. Nėra taip, kad šiandien išgeriate vitaminų, o rytoj sumažėja...


Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....


APKLAUSA

Ar stengiatės maitintis sveikai?





www.sveikatossala.lt

www.sveikatossala.lt

Nes gyvenimo kokybė slypi stubure...
Tikras Baltijos gintaras

Tikras Baltijos gintaras

Elektroninė Baltijos gintaro parduotuvė
Sostinės diagnostika

Sostinės diagnostika

Laboratoriniai tyrimai, gydytojų konsultacijos
Jadvygos žolės

Jadvygos žolės

Vaistažolės, arbatos, prieskoniai, žolelių mišiniai, nuovirai.
Medicus dentum

Medicus dentum

Dantų balinimas, estetinis plombavimas ir protezavimas.
Gydymas judesiu

Gydymas judesiu

Individuali kineziterapija, reabilitacija, gydomasis masažas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti MANOSVEIKATA.LT savaitraštį!

TLK kodų paieška

Galimi kodai: nuo A00.0 iki Z99.9

Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas