Gegužės 30d. Trečiadienis

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį.

Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti nuo šios širdis kraujagyslių ligos, teigia dr. Larry B. Goldstein iš Djuko universiteto Šiaurės Karolinos valstijoje. Pasak jo, reikės atidžiai išnagrinėti naujojo tyrimo rezultatus.

Kanados mokslininkai siekė nustatyti, ar didelės trijų rūšių vitamino B dozės, sumažindamos amino rūgšties homocisteino kiekius, gali sumažinti širdies smūgio riziką. Kai kurie tyrėjai didesnius amino rūgšties kiekius yra susieję su didesne širdies smūgio rizika, ir tokios nuomonės laikosi ir Amerikos širdies asociacija.

Toronto ir McMaster universitetų mokslininkai išnagrinėjo duomenis didelio tyrimo, kuriame 5522 širdies ligomis sergantys pacientai kasdien vartojo kelių rūšių vitaminus arba placebą.

Vitaminus vartojusieji tiriamieji kasdien gaudavo 2,5 miligramo B grupės vitamino folio rūgšties, 50 miligramų vitamino B6 ir vieną miligramą vitamino B12. Šie kiekiai yra didesni, nei žmogus paprastai gauna su maistu ar multivitaminais.

Tyrimo duomenys buvo pristatyti Amerikos širdies smūgio asociacijos surengtoje tarptautinėje konferencijoje San Diege, praneša medlineplus.gov.

Per vidutiniškai penkeris metus trukusį tyrimą širdies smūgį patyrė beveik 5 procentai stebėtų pacientų. Mažesnė rizika patirti smūgį pastebėta tarp tų, kurie vartojo vitaminus, tačiau tyrėjai šį skirtumą įvertino kaip nedidelį.

Tyrėjai teigia, kad 13-kai iš 1000 vitaminai padėtų išvengti širdies smūgio.

Nustatyta, kad daugiau naudos iš vitaminų turėjo kelios grupės: jaunesni nei 70 metų, kurie tyrimo pradžioje turėjo didesnius cholesterolio ir homocisteino kiekius, kurių maistas nebuvo praturtintas folio rūgštimi ir kurie pradedant tyrimą nevartojo antitrombocitinių vaistų (tokių kaip "Plavix") ar cholesterolį mažinančių statinų.

Nenustatyta, kad vitaminų terapija turėjo įtakos širdies smūgio, kurį patyrė kai kurie dalyviai, stiprumui.

Kitas konferencijoje pristatytas tyrimas nustatė, kad vartojant rekomenduojamą vitamino B kiekį sumažėja homocisteino kiekis ir sumažėja tikimybė patirti pakartotinį širdies smūgį.

Kalifornijos universiteto mokslininkai surinko ir panaudojo demografinius, klinikinius ir laboratorinių tyrimų duomenis apie daugiau kaip 3 tūkstančius asmenų, kurie buvo patyrę širdies smūgį. Jie buvo ištiriami po 6, 12 ir 24 mėnesių.

Nustatyta, kad vitaminus vartojusiems asmenims tikimybė vėl patirti širdies smūgį buvo mažesnė nei vitaminų nevartojusiems (13,4 proc. prieš 20,3 proc.).

Kartu specialistai pabrėžia, kad sveika mityba yra geriausias būdas apsisaugoti nuo širdies smūgio, o jei vartojami vitaminai ar mineralai, tai jų nauda gali pasireikšti ne iškart, o ilgainiui.

Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...


Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai. Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę...


Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų

Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų

Senai žinoma, kad vitaminas D stiprina kaulus. Naujausi tyrimai parodė, kad šis vitaminas gali padėti išvengti itin klastingų ir sunkių ligų – vėžio ar cukrinio diabeto. Apie vitaminą D medikai diskutuoja mokslinėje - praktinėje...


Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi

Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi

Kad žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys naudingos širdžiai ir kraujagyslių sistemai, girdėjome visi. Tačiau ar žinome, kad jos gali lemti vaiko IQ, jo gebėjimą koncentruoti dėmesį ir sklandžiai kalbėti?


Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC. Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos...


Kuo svarbus vitaminas D?

Kuo svarbus vitaminas D?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...


Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...


Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...


B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę

Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...


Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...


Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę

Vitaminai ir kalcio maisto papildai gali sumažinti riziką susirgti krūties vėžiu, paskelbta metiniame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos susirinkime. "Tai nėra betarpiškas poveikis. Nėra taip, kad šiandien išgeriate vitaminų, o rytoj sumažėja...


Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...


Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....


Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...


Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...


APKLAUSA

Ar stengiatės maitintis sveikai?





www.sveikatossala.lt

www.sveikatossala.lt

Nes gyvenimo kokybė slypi stubure...
Tikras Baltijos gintaras

Tikras Baltijos gintaras

Elektroninė Baltijos gintaro parduotuvė
Sostinės diagnostika

Sostinės diagnostika

Laboratoriniai tyrimai, gydytojų konsultacijos
Jadvygos žolės

Jadvygos žolės

Vaistažolės, arbatos, prieskoniai, žolelių mišiniai, nuovirai.
Medicus dentum

Medicus dentum

Dantų balinimas, estetinis plombavimas ir protezavimas.
Gydymas judesiu

Gydymas judesiu

Individuali kineziterapija, reabilitacija, gydomasis masažas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti MANOSVEIKATA.LT savaitraštį!

TLK kodų paieška

Galimi kodai: nuo A00.0 iki Z99.9

Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas