REXSAN

Kosmetikos ingredientas – Prestižas

Kam nėra tekę girdėti apie prestižinę žvaigždžių naudojamą kosmetiką? Abejonių dėl to, jog kosmetika išties gera, jei jau ją naudoja ir reklamuoja, pavyzdžiui, Victoia Beckham, gal ir nekyla, tačiau ką turėtų reikšti ją apibūdinantis žodis – prestižinė..? Pavyzdžiui, ispanų veido ir kūno kosmetika „Casmara Prestige“. Kas yra prestižas kosmetologijoje? Savo įžvalgomis apie tai, kiek šis rinkodarinis apibūdinimas turi turinio ir žymi konkrečią kokybę bei vertę, o kiek tai – tik skambi frazė, kuria bandoma mistifikuoti produktą bei jo poveikį arba pateisinti didesnę jo kainą, pasidalijo “Cosmoprof Baltic” vadovė Nataša Balkūnienė.

Paklaustas, kas yra prestižas, net ir išsilavinęs žmogus sunkiai rinks žodžius. Ir greičiausiai ne dėl žinių stokos. Prestižas – tai tam tikra subkategorija, kuri labiau siejama su jausminiu suvokimu, su kažkuo, kas yra tarp eilučių ir ką gana sunku įsprausti į žodžius. Galbūt dėl to reklamų gamintojai, kurie nori perteikti prestižą ar orientuojasi į jį vertinančius potencialius pirkėjus, labiau kliaujasi asociacijomis ir mieliau pasirenka muziką, vaizdinius, ir tik paskutinėje vietoje – žodžius.

Tarptautinių žodžių žodynas prestižą kildina iš prancūzų kalbos prestige ir paaiškina jo reikšmę: tai autoritetas, įtaka, pagarba, geras vardas. Tarsi kažko trūksta, tiesa? Prestižą paaiškinti būtų tiksliau ne ieškant konkretaus atitikmens, o apibūdinant asociatyviniais žodžiais, o tai būtų solidumas, statusas, įtaka, valdžia, galia, stiprios pozityvios vertybės su taurumu, kilnumu, orumu priešakyje, tradicijos, klasika, branda, auksas, be abejo – prabanga.

Prestižas nėra pigu. Ir sykiu prestižas yratai, kas iš esmės nenuperkama. Prestižas – pinigus apimantis, tačiau virš jų pakylantis dalykas. Ir tas, kuris galėtų būti siejamas su prestižu, vargu ar kada nors tuščiai it raudona skepeta mosuotų šiuo žodžiu. Tai tarsi statusas, kuriuo nesididžiuojama, apie kurį nekalbama, tačiau kuris tvyro ore it gerų kvepalų aromatas. Todėl iš esmės žodis prestižas – daugiau rinkodarinis terminas, kuris, pateiktas subtiliai, žymi paslaugas, produktus bei daiktus, į kuriuos dėmesį turėtų atkreipti su prestižu besitapatinantis ar jo siekiantis žmogus. Tiesa, žmogus, nuolat kartojantis žodį prestižas ar besirenkantis vieną ar kitą gaminį vien dėl to, jog jis – neva prestižinis ir net Didžiosios Britanijos karališkoji šeima renkasi šį prekinį ženklą, dažniausiai neturi nieko bendra su prestižu ir siekia jo kaip etiketės. Lygiai taip pat kaip ir pats prestižas neturi nieko bendra su blizgiu, tuščiu, barškančiu grožiu ir apskritai mūsų dienų liga – tuštybių muge. Vis dėlto negalima ir paneigti, jog žodžiu prestižas apibūdintas gaminys ar prestižui perteikti sukurta atmosfera, ar net atitinkama pakuotė, yra tinkamas būdas patraukti tikslinės auditorijos, kurios gyvenimui apibūdinti tinka žodis prestižas, dėmesį. Tiesa, Šie žmonės nesiafišuoja ir galbūt dar viena to priežastis, jog prestižas siejamas ir su oriu santūrumu?..

Kad ir apie kokio prestižinio gaminio, paslaugos vartojimą kalbėtume, tai susiję ir su solidesniu amžiumi, ir, kas yra visiškai normalu ir gerbtina, mokėjimu uždirbti pinigų,kas ateina mainais į bėgančius metus ir sulig patirtimi. Kai jau nugyventas tas laikas, kai reikėjo taupyti savo paties sąskaita ir kai tampa absoliučiai aišku, jog tai, kas išties kokybiška ir vertinga, tiesiog negali būtų pigu. Pavyzdžiui, kiek turėtų kainuoti kremo indelis, kuriame norime rasti ne tik ekologiškai švarių, vertingų žaliavų – natūralių eterinių aliejų, iš jūros gelmių išgriebtų dumblių ir kitų, bet dar kad ir prie šių ingredientų būtų prisiliesta pažangiausiose mokslinėse laboratorijose, dėl ko galiausiai kosmetika tampa veiksminga, tai yra užtikrinanti realius rezultatus veidrodyje ir fotografijose? Juk prestižas neturi nieko bendra su melu, tiesa? Prestižinė kosmetika privalo pateisinti suformuotus lūkesčius. Ir jei taip nebūtų, tokios kosmetikos gamintojai tiesiog subankrutuotų, nes jūs juk nepirktumėte antro kremo indelio, jei už pirmąjį jautėtės sumokėję pakankamai, tačiau jis nesuveikė?

Ar galima būtų įsivaizduoti, jog įtakinga save gerbianti moteris ar vyras leis sau taupyti veido, savo išvaizdos, vadinasi, ir nuotaikos kiekvieną mielą dieną sąskaita? Tikrai ne. Lygiai kaip ji ar jis nedarys to nei su avalyne, nei su kvepalais, nei su drabužiais, nei su maistu. Kosmetologai teigia, jog salonuose nuo ankstyvo amžiaus besilankanti, savo oda besirūpinanti moteris šiais laikais turi galimybę nesenti labai ilgai. Žinoma, viskam yra ribos ir senėjimo procesai – neišvengiami, tačiau šiuolaikinė kosmetologija bei mokslo išradimai leidžia veiksmingai ir ilgam pristabdyti senėjimo procesus.

Kosmetologai pastebi, jog nuo jaunystės teisingai ir sistemingai prižiūrima oda, net jei lygintume sąlyginai panašios odos savininkes-bendraamžes, atrodys labiau išpuoselėta, sveikesnė ir lygesnė, komfortiškesnė nei tų moterų, kurios nėra linkę į tai investuoti ir lankymąsi pas kosmetologus laiko bereikalingu pinigų švaistymu arba net tam tikra priklausomybe. Tarp mūsų mergaičių – tokios nuomonės vis dar gajos, nors… ir kas kažin nuo tokių įsitikinimų galutiniame rezultate laimi? Mūsų kalba kalbant: ir kas galiausiai, metams bėgant, atrodys geriau? Žinoma, galima arogantiškai replikuoti, jog galiausiai visi atrodysime vienodai, tačiau absoliučiai didžioji dalis moterų, peržengusių 30-35 metų ribą, į vis labiau ryškėjančius senėjimo požymius reaguoja gana skausmingai. Todėl savimi besirūpinanti moteris padarys viską, kad senėjimo procesas būtų kuo mažiau skausmingas,vadinasi, kuo lėtesnis, kuo mažiau pastebimas, estetiškesnis ir komfortiškesnis. Bet tai – tik mažmožis, kurį šiuolaikinė ir, ko gero, prestižine save vadinti galinti kosmetologija jau gali garantuoti.

Jei kol esame jaunos tarp save prižiūrinčios ir tam didelio dėmesio neskiriančios moters skirtumas bus nedidelis, tai laikui bėgant, kai jums – 35-eri, 45-eri, 55-eri, 65-eri ir t. t., tas skirtumas smarkiai išryškėja. Savimi besirūpinančios moterys visą gyvenimą gali atrodyti 10-15 metų jauniau. Ir net gilioje senatvėje veidas, kuris buvo puoselėtas, atrodys visiškai kitaip nei tas, dėl kurio nebuvo stengiamasi: jaunystėje varginusių spuogų barjeras nebuvo sėkmingai įveiktas ir nesutvarkytos spuogų pasekmės – likę randai, atsiradusi padidėjusios pigmentinės dėmės; niekada nekovota su pernelyg dideliu odos išsausėjimu ir sudirgimu, kurie galiausiai išsivysto į varginančią ir sunkiai gydomą egzemą; nebuvo skiriamas deramas dėmesys išsiplėtusiems kapiliarams, dėl ko galiausiai susiformuoja ryškus kapiliarų tinklas, dar ir nusėtas smulkių pūslelių, spuogelių ir t. t. Toms, kurios nieko nedarydamos atrodo puikiai, tiesiog labai pasisekė – genai.

Kaip atskirti, kokia kosmetika gali būti vadinama prestižine, o kokia – ne? Kad kosmetikos gamintojas galėtų vadintis prestižiniu, jis turi būti įsitvirtinęs rinkoje ir savo patirtį skaičiuoti dešimtimis metų, tai – patikimumas. Taippat būtina sąlyga – ideali reputacija. Prestižinės kosmetikos gamintojai turi atitikti visus savaime suprantamus aukščiausius šiuolaikinės kosmetologijos standartus, tarp kurių – saugumas, ekologija, aukščiausios kokybės žaliavos, pažangiausiostechnologijos ir visa kita. Dar daugiau – pasauliui sąmoningėjant, vis didesnis dėmesys skiriamas kompanijos vertybėms, o tai yra sąžininga prekyba, etikos paisymas, pavyzdžiui, bandymų su gyvūnais atsisakymas, dalyvavimas labdaringoje veikloje ir panašiai.

Beje, prestižinė kosmetika neatsiejama ne tik nuo jos kokybės,bet ir nuo konkretaus grožio salono, kuriame su šia kosmetika dirbama. Grožio salonas turi atitikti tam tikrą aptarnavimo kultūros lygį. Ir kalba eina apie viską: nuo administratorės aprangos, patalpų interjero iki pateikiamos kavos. Kalbant apie personalą – su rimta kosmetika ir jos ateinančiais klientais tiesiog negali dirbti savo darbo neišmanantis, elementariausios kultūros ar bendravimo etiketo nepaisantis žmogus. Nei salonas, nei kosmetologė negali būti tokio lygio, jog apsilankymas pas ją klientę žeistų intelektualiai. Skamba arogantiškai? Prestižas savyje turi šiek tiek arogancijos, bet tas „šiek tiek“ greičiau veikia kaip iš savo vertės suvokimo kylantis lašelis šarmo ir seksualumo, o ne kaip prastas tonas, tiesa?

Įtariate, kad nepriklausote tiems išrinktųjų sluoksniams, kurie gimsta su kašmyriniais megztiniais ir užauga sūpuojami raudonmedžio lopšiuose? Neverta nusiminti. Pasaulyje tokių žmonių, kurie visu 100 galėtų atitikti prestižo kategoriją, išties labai mažai. O štai pagarba sau ir vidinė ramybė, sąmoningumas, žinojimas, kas tu esi ir kur tau reikia šiame gyvenime – jau pakankama sąlyga jaustis oriai ir solidžiai, kas ir būtų šiuolaikinis prestižo atitikmuo. Pagarba sau, savo asmenybei, savo darbui, kaip ir savo kūnui, o tuo pačiu ir išvaizdai yra stiprios ir solidumui įvardinti pakankamos savybės. O prestižas… Kosmetologijoje labai dažnai po juo slepiasi veiksmingos jauninamosios brandžiai odai skirtos priemonės. Nes moterys nenori vadintis nei vyresnėmis, nei brandžiomis. O štai žodis prestižas, hm… Gal ir visai priimtinas. Pagaliau šį žodį gerai supranta vyrai, dažnai sumokantys už nepriklausomai nuo amžiaus gražios ir išmintingos moters kosmetiką. Ir, patikėkite, jie tikraipasiryžę į tai investuoti, nes graži moteris šalia taip pat yra… savotiškas prestižas. Bet tai – jau kita tema.

www.shop.cosmoprof.lt

TAIP PAT SKAITYKITE