REXSAN

Patvirtintas Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašas

Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2013-03-06 priėmė sprendimą Nr. 1-1118 „Dėl Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Aprašas reglamentuoja kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) teikimo tikslą, paskirtį, kompleksiškai teikiamos pagalbos teikėjus, nustatymo ir skyrimo procedūras, organizavimą ir finansavimą.

Kompleksiškai teikiamos pagalbos tikslas – užtikrinti veiksmingą vaikų ugdymąsi pagal ikimokyklinio ir/ar priešmokyklinio ugdymo programas ir padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės ir socialinius įgūdžius.

Kompleksiškai teikiamų paslaugų paskirtis – užtikrinti veiksmingą vaikų, kuriems reikalinga ne mažiau nei dviejų skirtingų sričių specialistų pagalba, ugdymąsi ir padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės ir socialinius įgūdžius.

Tarybos sprendimas

Kompleksiškai teikiamos pagalbos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašas

Tvarkos aprašo priedas (Kompleksiškai teikiamos pagalbos poreikio nustatymo forma)


PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos
2013 m. kovo 6 d.
sprendimu Nr. 1-1118

KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANTIEMS VAIKAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS) TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Kompleksiškai teikiamos pagalbos Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) teritorijoje gyvenantiems vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) teikimo tikslą, paskirtį, kompleksiškai teikiamos pagalbos teikėjus, nustatymo ir skyrimo procedūras, organizavimą ir finansavimą.

2. Kompleksiškai teikiamos pagalbos tikslas – užtikrinti veiksmingą vaikų ugdymąsi pagal ikimokyklinio ir/ar priešmokyklinio ugdymo programas ir padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės ir socialinius įgūdžius.

3. Kompleksiškai teikiamų paslaugų paskirtis – užtikrinti veiksmingą vaikų, kuriems reikalinga ne mažiau nei dviejų skirtingų sričių specialistų pagalba, ugdymąsi ir padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės ir socialinius įgūdžius.

4. Šiame  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Kompleksinė pagalba (toliau – Pagalba) – koordinuotas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymas, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ir švietimo pagalbos teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams), gyvenantiems Savivaldybės teritorijoje;

4.2. Pagalbos gavėjai – vaikai nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, jų tėvai (globėjai), kuriems nustatytas kompleksiškai teikiamų paslaugų poreikis;

4.3. Pagalbos teikėjai – Vilniaus miesto mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, Vilniaus miesto savivaldybės švietimo pagalbos tarnybos (toliau – Švietimo pagalbos tarnybos), Biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto socialinės paramos centras                      (toliau – Socialinės paramos centras), Vilniaus miesto psichologinė-pedagoginė tarnyba             (toliau – Psichologinė-pedagoginė tarnyba), Vilniaus visuomenės sveikatos centras, kiti medicinos centrai, ambulatorijos, teisės aktų nustatyta tvarka vykdantys sveikatos priežiūros paslaugas.

4.4. Tarpinstitucinė komanda (toliau – Komanda) – Savivaldybės administracijos ir įstaigų specialistų grupė, sutelkta kompleksinei pagalbai vaikui ir jo tėvams (globėjams) koordinuoti ir teikti.

5. Kitos tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804), Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (Žin., 2006, Nr. 17-589), Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarime Nr. 1509 (Žin., 2009, Nr. 138-6073), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 4 d. įsakyme Nr. V-2068/A1-467/V-946 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6. Kompleksiškai teikiamos pagalbos teikėjai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 56-2225), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais teisės aktais ir šiuo Tvarkos aprašu.

II. KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS ORGANIZAVIMAS, NUSTATYMO IR SKYRIMO PROCEDŪROS

7. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paskiria tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių (toliau – Koordinatorius) arba kitą asmenį, įgaliotą atlikti Koordinatoriaus funkcijas, kuris vadovaudamasis Tvarka ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais švietimo pagalbą, socialinę paramą ir sveikatos priežiūrą, koordinuoja kompleksiškai teikiamos pagalbos teikimą vaikams ir jų tėvams (globėjams).

8. Pagalbos teikimo iniciatoriai:

8.1. Tėvai (globėjai), pageidaujantys gauti kompleksiškai teikiamą pagalbą sau ir savo vaikams, teikia prašymą Savivaldybės administracijos direktoriui. Prie prašymo pridedama vaiko gimimo liudijimo kopija, prireikus sveikatos pažyma, ir, jei yra nustatyti specialieji vaiko ugdymosi poreikiai, ­– psichologinės-pedagoginės tarnybos ar švietimo pagalbos tarnybos išvada apie vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius ir rekomendacijas dėl tolesnio vaiko ugdymosi ir švietimo pagalbos jam teikimo, ir/ar kiti dokumentai, įrodantys socialinės paramos poreikį;

8.2. Socialinės paramos centras, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius (toliau – Vaiko teisių apsaugos skyrius), gavęs informaciją iš institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų apie Vilniaus miesto teritorijoje gyvenančio vaiko galimai pažeistas teises, arba tuo atveju, jei vaikui arba vienam iš vaiko tėvų (globėjų) nustatytas neįgalumas, aplanko vaiko tėvus (globėjus) ir, įvertinęs esamą situaciją ir socialinių paslaugų šeimai poreikį, per 3 darbo dienas raštu informuoja Koordinatorių.

9. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs vaiko tėvų (globėjų) prašymą dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos skyrimo, per tris darbo dienas prašymą persiunčia Koordinatoriui.

10. Koordinatorius ne vėliau kaip per tris darbo dienas kreipiasi Socialinės paramos centrą dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo (jeigu toks poreikis nebuvo nustatytas) ir į Psichologinę-pedagoginę tarnybą dėl specialiųjų ugdimosi poreikių nustatymo (jeigu jie dar nebuvo nustatyti) ir per trisdešimt dienų nuo prašymo gavimo dienos, surinkus reikiamus dokumentus, kartu su prašymu juos teikia Savivaldybės vaiko gerovės komisijai (toliau – VGK).

11. VGK nagrinėja gautus prašymus, įvertina kompleksiškai teikiamos pagalbos poreikį, analizuoja pateiktus dokumentus ir pagal nustatytą formą (priedas) teikia Savivaldybės administracijos direktoriui išvadą dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos skyrimo ir teikimo tvarkos.

12. Kompleksiškai teikiamą pagalbą organizuoja Koordinatorius, o ją teikia Komanda – įvairių Vilniaus miesto savivaldybės institucijų ir įstaigų specialistų, nurodytos sudėties konkrečiam atvejui tirti sutelkta grupė (į ją gali įeiti sveikatos priežiūros, vaiko teisių apsaugos tarnybos specialistai, ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, priešmokyklinio ugdymo pedagogai, psichologai, socialiniai pedagogai, specialieji pedagogai, teisėsaugos pareigūnai, socialiniai darbuotojai, kiti fiziniai asmenys, teikiantys paslaugas vaikams ir šeimai, ir kt.), sudaryta Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktoriaus įsakymu, veikianti pagal patvirtintą veiklos reglamentą, reguliariai analizuojanti kompleksiškai teikiamos pagalbos veiksmingumą Vilniaus mieste ir apie tai teikianti informaciją Koordinatoriui ir VGK.

III. KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS FINANSAVIMAS

13. Kompleksiškai teikiama pagalba finansuojama iš valstybės ar Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto, vaiko tėvų (globėjų), rėmėjų ir kitų lėšų.

www.vilnius.lt

TAIP PAT SKAITYKITE