Gudručio vaistinė

Eilės registratūroje – dėl kompiuterinės sistemos trikdžių

Laikini eilių valdymo sistemos terminalo gedimai sukėlė nepatogumų Klaipėdos jūrininkų ligoninės pacientams ir medikams.

Praėjusį penktadienį socialiniame tinkle „Facebook“ buvo išplatintas vaizdo įrašas iš Klaipėdos jūrininkų ligoninės Ambulatorinių konsultacijų skyriaus. Koridoriuje besibūriuojantys dešimtys žmonių spraudėsi artyn registratūros durų ir piktinosi neva prasta tvarka.

„Belieka apgailestauti, kad žmonės kurį laiką iš tiesų buvo patekę į tokią situaciją, tačiau tai įvyko ne dėl prastos tvarkos ar blogai organizuoto medikų darbo. Tą dieną, kai žmonės registravosi konsultacijai pas kardiologus, nuo pat ryto neveikė eilių valdymo sistemos terminalas. Tai pastebėjome dar gerokai prieš aštuonias ir išsikvietėme IT specialistą. Kol jis sprendė problemą, tarp žmonių kilo bruzdesys, kad dėl šio gedimo kažkas gali į registratūrą patekti be eilės, o kažkas, kas atsistojo į eilę pirmesnis, liks be talonėlio pas gydytoją. Šis chaosas ir panika truko maždaug valandą. Pavykus sutvarkyti kompiuterinę sistemą, žmonių srautai tuoj pat buvo sureguliuoti. 10 val. ryte prie registratūros buvo vos vienas kitas pacientas“, – apie susidariusią nemalonią padėtį pasakojo Klaipėdos jūrininkų ligoninės I ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėja Nijolė Rimdžiuvienė.

Klaipėdos jūrininkų ligoninėje 80 gydytojų konsultantų per metus suteikia 150 tūkst. ambulatorinių konsultacijų. Šis skaičius kasmet vis auga. Konsultuotis čia atvyksta ne tik Klaipėdos miesto, bet viso Vakarų Lietuvos regiono gyventojai. Ligoninės vadovybė ir Ambulatorinių konsultacijų skyriaus medikai stengiasi kad registracija pas gydytojus konsultantus vyktų kuo sklandžiau, o eilės būtų kuo trumpesnės.

Pacientams yra sudarytos sąlygos pas gydytojus konsultantus registruotis trimis būdais: internetu per išankstinę pacientų registravimo sistemą, Ambulatorinių konsultacijų skyriaus registratūroje, kur pacientus aptarnauja 5 registratorės, taip pat telefonu. Yra įvestos trys viena su kita nesusijusios telefono linijos: (8 46) 385052, 491111, 491198.

Tačiau internetu pas Klaipėdos jūrininkų ligoninės gydytojus konsultantus registruojasi tik apie 12 proc. pacientų, maždaug 30 proc. tai padaro telefonu, didžioji dalis laikosi senos ir nepatogumų sukeliančios tvarkos – atvyksta į ligoninės registratūrą.

Todėl registracijos pas gydytojus specialistus dienomis, tiksliau rytinėmis valandomis, kartais Ambulatorinių konsultacijų skyriuje susidaro spūstys, nes žmonės stoja į gyvą eilę. Jų išvengti nepavyksta, ypač kai registruojama pas gydytojus kardiologus, kurie yra itin aukštos kvalifikacijos, todėl labai vertinami pacientų.

„Klaipėdos jūrininkų ligoninėje dirba aukščiausios kvalifikacijos specialistai, visos ambulatorinės konsultacijos turintiesiems siuntimus teikiamos nemokamai, taip pat nemokamai atliekami tyrimai. Ne planinės, o skubios konsultacijos teikiamos ligoninės Priėmimo ir skubiosios pagalbos skyriuje nedelsiant. Ligoninės vadovybė apgailestauja dėl nepatogumų, kuriuos kartais patiria pas konsultantus besiregistruojantys pacientai ir yra numačiusi Ambulatorinių konsultacijų skyriaus plėtrą“, – ateities planais dalijosi Klaipėdos jūrininkų ligoninės direktorius dr. Jonas Sąlyga.

Po nemalonaus incidento penktadienį, ligoninės vadovybė ėmėsi tam tikrų priemonių, kurios padėtų užtikrinti stabilesnį kompiuterinių sistemų darbą, pacientams dar ir dar kartą bus priminta apie visus galimus registracijos pas gydytojus būdus.

„ Gaila, kad retas kuris vyresnio amžiaus žmogus geba naudotis kompiuteriu ir gali užsiregistruoti pas gydytoją internetu. Belieka tikėtis jaunesnės kartos supratingumo ir rūpesčio savo tėvais, senoliais ar kaimynais“, – pagelbėti vyresnės kartos žmonėms registruojantis pas gydytojus internetu ir taip išvengti eilių ragino N.Rimdžiuvienė.

Jolanta Juškevičienė

Viešųjų ryšių specialistė

VšĮ Klaipėdos jūrininkų ligoninė

tel. 8 46 491191

mob. tel. 8 698 50451

el.p. jolanta.juskeviciene@jurlig.lt

 

TAIP PAT SKAITYKITE