Biorythm

Tyrimas: sveiki ir pilnaverčiai vaikų priešpiečiai Lietuvoje – retenybė

Tik trečdalis Lietuvos tėvų savo vaikams ruošia priešpiečius, dažniausiai – sumuštinius. Svarbiausias nepagrindinių dienos valgymų kriterijus atžalas auginantiems lietuviams – kad vaikas užkąstų savo mėgstamų, kad ir ne pačių sveikiausių produktų, o priešpiečių palankumas sveikatai rūpi tik penktadaliui tėvelių, rodo bendrovės „Lidl Lietuva“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa. Kaip atrodo sveiki priešpiečiai bei kaip skatinti vaikus nuo mažens valgyti sveikai?
Priešpiečių dėžutes savo vaikams ruošia tik 32 proc. apklaustųjų, turinčių mokyklinio amžiaus vaikų: 14 proc. tai daro kasdien, 18 proc. – kelis kartus per savaitę.
Dauguma respondentų, net 73 proc., priešpiečiams ruošia sumuštinius. Kiti įdeda javainių batonėlį (29 proc.) arba pieno produktų, pavyzdžiui, varškės sūrelių, jogurto, varškės (28 proc.). Tik ketvirtadalis tėvų (25 proc.) pasirūpina, jog vaikai suvalgytų vaisių ir daržovių. Populiariausių priešpiečių sąraše toliau rikiuojasi saldainiai bei sausainiai (21 proc.), vandens buteliukas (15 proc.), sultys (13 proc.) ir žuvis arba mėsa (7 proc.). Net 45 proc. respondentų į priešpiečių dėžutę įdeda tai, ką mėgsta valgyti jų vaikas.
„Apklausos rezultatuose galima įžvelgti paradoksą: tėvams statistiškai svarbu, kad maistas būtų gaminamas namuose, tačiau savo vaikams jie dažniausiai gamina sumuštinius, kurie ne visada yra reikiamo naudingų medžiagų kiekio šaltinis, – komentavo maisto technologė, sveikatai palankios mitybos ir sveiko gyvenimo būdo propaguotoja Raminta Bogušienė. – Žinoma, sumuštinis su duona, turinčia daug skaidulinių medžiagų, mažiau pridėtinio cukraus ir druskos, su šviežiomis daržovėmis, žalumynais, ankštinių kultūrų ar avokado užtepėlėmis, bus labai palankus vaiko organizmui!“
Anot ekspertės, augančiam organizmui svarbūs ne tik trys pagrindiniai dienos valgymai, bet ir pilnaverčiai priešpiečiai bei pavakariai. Puikus pasirinkimas užkandžiaujant yra grūdų ar daržovių paplotėliai, praturtinti maltais riešutais; šviežios daržovės, užkandžiai iš ankštinių kultūrų, riešutai bei sėklos, švieži bei kokybiški džiovinti vaisai ir uogos, šviežiai spaustos sultys, vaisių kokteiliai ir tyrelės. Troškuliui numalšinti vaikas turi nešiotis geriamojo vandens – specialistė siūlo nepratinti vaikų prie saldžių gėrimų.
Priešpiečių dėžutėje neturėtų būti mėsos ir žuvies produktų, kurių paprastai valgoma pietų ir vakarienės metu, bulvių, kukurūzų ar kitokių traškučių, riebaluose virtų, skrudintų ar spragintų gaminių, taip pat saldainių, šokolado ir jo gaminių, kuo mažiau rafinuotų miltų, kruopų, cukraus ir aliejaus gaminių.
Sveikos mitybos principus primins ir užkandžių receptus, įkandamus net jauniausiems virėjams, pasiūlys „Lidl“ kartu su „Virtuvės mitų griovėjais“ ir Alfu Ivanausku išleista kulinarinė knygelė „Skonių aikštelė“. Jau nuo rugsėjo 1 d. ją nemokamai gaus visi perkantieji „Lidl“ parduotuvėse Lietuvoje. Knygelės tiražas – 150 tūkst. egzempliorių.
„Pagrindinis mūsų prekybos tinklo uždavinys bei veiklos principas – savo pirkėjams siūlyti palankiausią kainos ir kokybės santykį. Drauge jaučiame įpareigojimą prisidėti skatinant sveikatai palankius vartojimo įpročius. Džiaugiamės bendradarbiavimo su „Virtuvės mitų griovėjais“ rezultatu, kuris, tikimės taps puikiu kulinarijos pradžiamoksliu vaikams“, – sakė „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė.
Lietuvos gyventojų vaikų priešpiečių tyrimą 2016 m. liepos 19-26 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Į klausimus atsakė 315-a respondentų, turinčių mokyklinio amžiaus vaikų.
Apie „Lidl“
„Schwarz“ įmonių grupė, kuriai priklauso „Lidl“ parduotuvės, yra viena iš pirmaujančių mažmeninės prekybos maisto produktais įmonių Vokietijoje ir Europoje. Šiuo metu „Lidl“ veikia 30-yje šalių. Tinklo parduotuvės veikia 27-iose šalyse. Serbijoje ir JAV „Lidl“ atstovauja vietiniai darbuotojai. Europoje „Lidl“ valdo per 10 000 parduotuvių tinklą ir daugiau kaip 140 prekių paskirstymo centrų. „Schwarz“ įmonių grupės darbuotojų skaičius per 2015 finansinius metus, lyginant su praėjusiais, išaugo  7,14 proc. ir šiuo metu siekia apie 375 000. Prekybos tinklas „Lidl“ iš viso turi daugiau kaip 200 000 darbuotojų. „Schwarz“ įmonių grupės apyvarta 2015 finansiniais metais, lyginant su ankstesniais, išaugo 8 proc. ir pasiekė 85,7 mlrd. eurų. Nurodytu laikotarpiu įmonių grupė investicijoms skyrė 5,2 mlrd. eurų.„Lidl“ prekybos tinklo apyvarta 2015 finansiniais metais pasiekė 64,6 mlrd. eurų.

Agnė Dalia Gaižauskienė
UAB „Lidl Lietuva“
Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė
Tel. +370 5250 3012, mob. tel. +370 698 23789
agne.gaizauskiene@lidl.lt

TAIP PAT SKAITYKITE