Mollers

Gegužės 21-oji – diena be batų

Šiemet jau aštuntą kartą gegužės 21-ąją pasaulis minės dieną be batų. Šia diena siekiama atkreipti dėmesį į tai, kokį poveikį paprasčiausia pora batų gali turėti jos neturinčio vaiko kasdienybei ir gyvenimo kokybei.

Milijonai vaikų visame pasaulyje auga be batų, rizikuodami užsikrėsti infekcijomis ir ligomis. 4 mln. žmonių 15-oje valstybių kenčia nuo dramblialigės – ligos, kurią gali sukelti basų kojų kontaktas su vulkaninės kilmės dirvožemio dalelėmis. Be to, besivystančių šalių vaikai dažnai sukasi uždarame skurdo rate negalėdami siekti išsilavinimo dėl kartais itin paprastai išsprendžiamų dalykų – pavyzdžiui, paskaičiuota, jog aprangos mokyklai dalijimas tokiems vaikams gali padidinti mokyklos lankomumą iki 62 proc.

Dienos be batų proga avalynės gamintojas TOMS imasi socialinės iniciatyvos – bet kada iki gegužės 21-osios už kiekvieną socialiniame tinkle „Instagram“ pasidalintą basų kojų nuotrauką su žymomis #dienabebatu ir #withoutshoes bus dovanojama nauja pora batų vaikui, kuriam labiausiai jų reikia.

Pasak užkietėjusio keliautojo ir avalynės prekės ženklo TOMS įkūrėjo Blake Mycoskie, šia iniciatyva neskatinama nieko įsigyti – ji skirta atkreipti visuomenės dėmesį ir paprasčiausiais veiksmais daryti gerus darbus. „Nors diena be batų švenčiama gegužės 21-ąją, kviečiame prisidėti jau nuo mėnesio pradžios, kad kuo daugiau žmonių spėtų prisijungti prie pasaulinės iniciatyvos. O prisijungti labai paprasta – nebūtina nieko pirkti, tereikia pasidalinti basų kojų nuotrauka su kampanijos žyme ir kažkuriame pasaulio kampelyje vaikas gaus naujus batus.“

Daugiau apie dieną be batų: http://www.toms.com/one-day-without-shoes

TOMS prekės ženklas buvo įkurtas 2006-aisiais kaip nuolatinių pajamų šaltinis socialinėms iniciatyvoms – pavyzdžiui, kiekviena įsigytos TOMS avalynės pora „dovanoja“ kitą porą batų tiems, kam jų reikia. Iki šios dienos TOMS išdalijo daugiau nei 35 mln. batų.

Apie TOMS

2006 m. amerikietis keliautojas Blake Mycoskie Argentinos kaimelyje susidraugavo su basais vaikais ir iš arti pamatė, su kokiais sunkumais jie susiduria. Norėdamas padėti tokiems vaikams, B. Mycoskie sukūrė pelno siekiančią kompaniją TOMS, kuri galėtų vykdyti socialines iniciatyvas nuolat, nepriklausomai nuo rėmėjų aukų.

TOMS remiasi „Vienas už vieną“ (One for One®) principu – įsigijus batų porą, TOMS visuomet dovanoja dar vieną porą vaikui, kuriam jų itin reikia. Pasiteisinus tokiam verslo modeliui, be avalynės, 2011-aisiais TOMS pradėjo kurti akinius, o už juos surinktas lėšas skiria regėjimo atstatymo procedūroms visame pasaulyje. 2014 metais TOMS ėmėsi kavos verslo ir už kiekvieną nupirktą kavos pakuotę užtikrina švarų vandenį šalyse su ribotais tokio vandens ištekliais. Šiemet TOMS pristatė krepšių kolekciją – ji padeda užtikrinti saugų gimdymą besivystančiose šalyse.

Augustė Sturlytė
UAB „Gravitas Partners”
+370 5 2107232
auguste@gravitas.lt

TAIP PAT SKAITYKITE