Mollers

Ekologiškų produktų pirkėjai galvoja ne apie pasaulio gelbėjimą, o apie savo sveikatą

Ekologiškus produktus perkantys lietuviai neskuba plačiau atverti piniginių, tačiau tokių produktų vartotojų daugėja. Ekologiškais produktais prekiaujantys verslininkai sako, kad ieškoti išskirtinių gaminių žmones pirmiausia skatina susirūpinimas savo sveikata. Tačiau daugėja ir pirkėjų, kuriems ekologija svarbi ir dėl aplinkosauginių aspektų.

Susidomėjimas ekologija auga

Pasak ekologiškais produktais prekiaujančios bendrovės „Livinn“ komercijos direktoriaus Ario Azguridžio, akivaizdu, kad susidomėjimas ekologiškais produktais mūsų šalyje vis didesnis. „Galbūt vidutinis mūsų pirkėjų krepšelis per pastaruosius metus augo nežymiai, tačiau pastebimai  išaugo to krepšelio turėtojų skaičius“, – pažymėjo A. Azguridis.

Pasak jo, didžiąją dalį ekologiškų produktų pirkėjų sudaro lojalūs klientai, kurie parduotuvėse lankosi nuolat, tačiau netrūksta ir spontaniškų pirkėjų – jie paprastai užsuka apsidairyti, galbūt ką nors įsigyti, tačiau greitai taip pat tampa nuolatiniais klientais.

„Tai mūsų pagrindinis plėtros kanalas – žmogus paragauja nusipirkęs spontaniškai, svečiuose ar gavęs dovanų. Jam patinka ir jis tampa nuolatiniu klientu. Taip ypač dažnai atsitinka su kosmetika – mamos papasakoja dukroms, jos savo draugėms. Moterys mėgsta pasidalyti informacija apie gerą kremą, šampūną ar plaukų dažus“, – teigė „Livinn“ komercijos vadovas.

Svarbiausia – sveikata

Anot jo, dauguma lietuvių ekologiškus produktus renkasi, nes rūpinasi savo ir savo šeimos narių sveikata, todėl ieško cheminėmis medžiagomis neužterštų produktų. Vis dėlto jaunesni žmonės neretai suvokia, jog keisdami savo vartojimo įpročius prisideda ir prie pokyčių pasaulyje.

„Sakyčiau, kad tai logiška – jauni žmonės jaučiasi pasaulio piliečiais ir jiems ne tas pats, kad dėl mūsų skalbimo miltelių užanka vandens telkiniai už kelių šimtų kilometrų ar žūsta vandens gyvūnai už tūkstančio kilometrų. Manau, kad ši tendencija stiprės“, – svarstė A. Azguridis

Tiesa, jis pripažįsta, kad dauguma lietuvių į visą ekologijos judėjimą ir ekologiškus produktus žiūri labai pragmatiškai.
„Mes puikiai žinome, kad dalis mūsų klientų perka pas mus visų pirma dėl to, kad produktai ekologiški. Tačiau dar didesnė dalis perka dėl to, kad jie, būdami ekologiški, yra ir kokybiški: skanūs, jei tai maistas, ir veiksmingi, jei tai kosmetikos ar švaros priemonės“, – sakė A. Azguridis.

Prognozuoja augimą

Jo manymu, ekologiškų produktų rinka mūsų šalyje dar gana nedidelė, tačiau turi daug potencijos augti. Juolab, kad lietuviai kol kas yra atradę tikrai ne visus ekologiškus produktus ir dažniausiai tenkinasi tik maisto gaminiais.

„Ekologiško maisto rinka gal kiek didesnė, bet kosmetikos vis dar labai maža. Moterys kažkodėl mano, kad grožį sukuria chemija, o ne gamta. Bet situacija keičiasi, tad galimybių šiai rinkai augti tikrai yra“, – patikino A. Azguridis.

Daugiau informacijos
Lina Dalmantaitė
M +370 616 79389

TAIP PAT SKAITYKITE